Druhý barevný úplněk achromátem

Druhý barevný úplněk achromátem

K pořízení níže ukázaných fotografií byla použita metoda korekce barevné vady achromátu, jak je popsáno zde. Seeing byl celkem příznivý (asi 30% doby krásný, zbytek průměr), tak vzhůru do práce. Nafotilo se slušné kvantum dat a pak přišlo asi 10 hodin trvající piplání se v detailech. Ve výsledku se opět podařilo vytřískat z použité techniky skoro maximum... A vznikl tak můj teprve třetí měsíc se zvýšenou sytostí barev a z toho teprve druhý úplněk.

Při zpracování obrazových dat byl kladen důraz na přirozený vzhled výsledné fotky, jako když se na měsíc díváme přímo do dalekohledu. Ani zaostření fotky nebylo příliš razantní, aby nikde nevznikly přepaly a okraje Měsíce neměly obrys, jak je tomu na mnoooha jiných fotografiích (i mých, těch starších).

Teď něco k fotce:

Datum, čas: 20.03.2019, kolem půlnoci CET

Podmínky: Seeing kolísal od průměrného po nadprůměrný (30% času). Krásně průzračná obloha (na potvoru jako vždy vyšla na úplněk).

Objektiv: Celestron PowerSeeker 80EQ a Barlow SVBONY 2x
Montáž: Upravená EQ-1 s DIY pohonem
Foťák: Canon EOS 350D, používá free doplněk od foto nadšenců- CHDK rip

Obě fotografie jsou poskládány jako mozaika z 5 oblastí kotoučku Měsíce, a sice nahoře, vlevo nad středem, vpravo nad středem, vlevo dole a vpravo dole.

Pro každou oblast mozaiky bylo pořízeno celkem 150 expozic po 1/200s (omylem dost podexponované, nezkontroloval jsem si to) do raw formátu. 

Zdrojová data jsou kalibrovaná darkem a flatem:

master dark: složenina dílčích 99 darků- medián (expozice a citlivost samozřejmě stejné jako u obrazových dat výše).
flat: 198 dílčích flatů (ranní fotka modré oblohy, expozice 1/20s při 200 ISO), kalibrováno master darkem- mediánem 99 temných snímků, stejný čas a citlivost jako u flatu.

Letem světem o zpracování:

Data se v Irisu kalibrovala, nabinovala 3x3, pak registrovala, a z každé sekvence pro každou oblast mozaiky se sečetlo 50 nejostřejších snímků (tj. 1/3 z celkového počtu 150). Nastavilo se vyvážení bílé (RGB= 1,75; 0,9; 1,45) a hotové stacky se poukládaly. Každý se rozdělil na R, G a B složku. B složka se adekvátně doostřila k potlačení chromatické aberace achromátu. Ideální míra přiostření se kontrolovala a nastavila podle současně otevřeného souboru s G složkou obrazu. Obraz s upraveným B kanálem byl pro každou oblast mozaiky opět složen pomocí příkazu (L)RGB s tím, že byly jednotlivé barevné kanály vůči sobě mírně (opravdu jen velmi mírně!) posunuty.

Pro fotografii v přirozených barvách už byly obrázky jen rozumně zaostřeny příkazem wavelet.
Pro fotografii se zvýšenou sytostí barev byla zvýšena saturace příkazem view- saturation adjustment (dvakrát po sobě- první průchod 4x a druhým průchodem už jen 2x). Doostření už bylo (a muselo být) podstatně mírnější než u dat pro přirozeně barevnou fotku kvůli šumu.

Obrázky byly uloženy, a to i do formátu bmp k dalšímu zpracování (ICE, GIMP).

Dále se obrazová data složila a uložila ve free programu Microsoft ICE. Nakonec přišly decentní, ale přesto zdlouhavé a pečlivé hrátky v GIMPu.

A zde je výsledek snažení, na klik plná velikost:

Uplnek 200319

Uplnek 200319 v barvach

Košík 0 Výrobek Výrobky (prázdný)    

Žádné výrobky

Závisí na výběru zákazníka Doprava
0,0000 Kč Celkem

Chci objednat zboží v košíku

Výrobek přidán do košíku
Množství
Celkem
V košíku je 0 výrobků. V košíku je 1 výrobek.
Celková cena zboží
Dopravné celkem  Závisí na výběru zákazníka
Celkem
Chci nakoupit další výrobky za jedno poštovné Chci objednat zboží v košíku

Vyhledávání

Odběr novinek

Výrobci